A Canal Grande vizéből kinyúló, egyenként több mint 2000 kilós kezek nem is kerülhettek volna jobb helyre.
Az eredetileg a Velencei Biennáléra nevezett, de elutasítása után a városvezetéssel egyeztetve, magánakcióban felhúzott óriásszobor egy olasz művész, Lorenzo Quinn alkotása, aki három hétig készítette a Canal Grandéból kinyúló, a Ca' Sagredo Hotel falába markoló kezeket.
A nagyjából 4500 kilót nyomó Support (Támogatás) című alkotást 11 éves fia kezeiről mintázta a művész, aki elmondta: "három fiam van, és sokat gondolok az ő generációjukra, és hogy milyen világot hagyunk rájuk". A Quinnt képviselő galéria közleménye szerint a kezek "azokat az eszközöket szimbolizálják, amik tönkretehetik a világot, de meg is menthetik azt".
Május 13-án láthatták először az olasz városban tartózkodók az óriáskezeket, amelyeket nem véletlenül állítottak fel éppen a víz városában. A globális felmelegedés és a tengerszint emelkedése különösen érinti a 118 szigetből álló várost – egy tanulmány szerint akár már 100 éven belül teljesen víz alá kerülhet.
Az alkotást a Biennálé végéig, november 26-ig lehet megtekinteni Velencében, de Quinn megjegyezte, utána turnéra indul vele olyan városokba, amelyeket szintén veszélyeztet a globális felmelegedés.
Forrás: HVG
A Fókuszban Podcast most megjelent adásában a nemrégiben megalapított Magyar Civil Hálóról beszélgetünk az országos hálózat elnökével, Petneházy Dáviddal és elnökségi tagjával, Szigeti Tamással. A beszélgetés második felében Scherer Erzsébet, a Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítvány ösztöndíjasa mesél céljairól.